Obrazy

UKŘIŽOVÁNÍ, 1. polovina 18. století, neznámý autor, soukromý majitel, restaurováno 2003 - povrch malby silně zkrakelován, znatelné okraje vypínacího rámu, několik defektů, plátno bude vyžadovat rentoaláž, bude třeba vyrovnat krakeláž, sejmout lak a povrchové nečistoty, provést tmelení a retuš a závěrečné ošetření ochranným lakem.
Stav před restaurováním v bočním světle
Stav před restaurováním v bočním světle
stav po rentoaláži
stav po rentoaláži
stav po restaurování
stav po restaurování
sondáž snímání laku povrchových nečistot
sondáž snímání laku povrchových nečistot
stav po vytmelení defektů
stav po vytmelení defektů


stav po restaurování - detail
stav po restaurování - detail

Sv. Máří Magdaléna, Národní galerie v Praze, AVU 2003 - špatně provedená předchozí rentoaláž, proces restaurování přerušen ve stadiu tmelení, tmely přesahují na malbu a bude třeba je doplnit.

stav před restaurováním v bočním světle
stav před restaurováním v bočním světle
stav před restaurováním v UV světle
stav před restaurováním v UV světle
snímání starého dublovacího plátna
snímání starého dublovacího plátna
čištění rubu plátna
čištění rubu plátna
sondáž snímání laků a povrchových nečistot
sondáž snímání laků a povrchových nečistot
stav po rentoaláži a doplnění tmelů
stav po rentoaláži a doplnění tmelů
vytmelení defektů
vytmelení defektů
stav po restaurování
stav po restaurování

Zátiší s polní výhní, František Gross, 1940, AVU 2003 - mírně povolené plátno, zvlněné po nárazech, výdutě se spirálovitými krakelážemi, částečné odpadnutí barevné vrstvy, nerovnosti po celé ploše obrazu, povrchové nečistoty způsobily částečné ztmavnutí obrazu.

Stav před restaurováním v bočním světle
Stav před restaurováním v bočním světle
stav po restaurování
stav po restaurování

Portrét řeholnice, 1. polovina 18. století, neznámý autor, Oblastní muzeum Chomutov, restaurováno 2004 - malba je poškozena zejména podél okrajů plátna, kde chybí barevné vrstvy. Mírně zvlněné a povolené plátno, výdutě způsobené nárazy tupým předmětem. Barevná vrstava je zkrakelovaná, povrch obrazu pokryt zbytky ztmavlého laku a povrchovými nečistotami, stejně jako rub obrazu. Plátno bude vyžadovat nažehlení na nové plátno.
stav po částečném sejmutí laku a povrchových nečistot
stav po částečném sejmutí laku a povrchových nečistot

stav po sejmutí laku a povrchových nečistot - detail defektů
stav po sejmutí laku a povrchových nečistot - detail defektů
stav po rentoaláži
stav po rentoaláži
stav po restaurování
stav po restaurování
stav před restaurováním - detail
stav před restaurováním - detail
stav před restaurováním - detail
stav před restaurováním - detail
stav před restaurováním - detail
stav před restaurováním - detail
sondáž snímání laku a povrchových nečistot
sondáž snímání laku a povrchových nečistot
stav po restaurování - detail
stav po restaurování - detail
stav po restaurování - detail
stav po restaurování - detail

SV. PEREGRÍN,  18. století, neznámý autor, Oblastní muzeum Chomutov, restaurováno 2004 - při okrajích se barevné vrstvy drolí, množství drobných defektů, místy sedřena barevná vrstva, po obvodu malby otisk vnitřní strany rámu, povrch je pokryt vrstvou prachu a povrchových nečistot. Plátno vyžaduje rentoaláž.
stav před restaurováním
stav před restaurováním
stav před restaurováním
stav před restaurováním
stav po vytmelení defektů
stav po vytmelení defektů
stav před restaurováním
stav před restaurováním
čištění rubní strany plátna
čištění rubní strany plátna
stav po rentoaláži
stav po rentoaláži
stav po restaurování
stav po restaurování

KOMPOZICE, František Foltýn, 1945, Oblastní galerie Vysočiny v Jihlavě, restaurováno 2003 - plátno je v rozích mírně prověšené, v ploše obrazu jsou deformace nárazy ostrým předmětem, při okrajích obrazu je barevná vrstva místy setřena. Bude třeba odstranit povrchové nečistoty, vyrovnat defekty, přepnout plátno, provést retuš a uzavřít malbu polomatným lakem.
stav před restaurováním
stav před restaurováním
snímání nečistot
snímání nečistot
stav před restaurováním
stav před restaurováním
stav po restaurování
stav po restaurování

ČERVENÁ ZEĎ - KOŠÍŘE, František Gross, 1941, olej na kartonu, Oblastní galerie Vysočiny, Jihlava, restaurováno 2003 - hlavně v partiích nebe je malba sedřena a poškrábána, povech malby je pokryt prachem a nečistotami. Bude třeba provést konsolidaci barevné vrstvy v okrajích defektů, odstranit nečistoty, provést retuš a uzavřít malbu vrstvou polomatného laku.
stav před restaurováním
stav před restaurováním
stav po restaurování
stav po restaurování
stav před restaurováním
stav před restaurováním
stav po restaurování
stav po restaurování

MĚSTO A STROJE, Bohumír Matal, 1945, olej na plátně, Oblastní galerie Vysočiny, Jihlava, restaurováno 2003 - obraz byl v minulosti zřejmě čištěn, což způsobilo ztráty barevné vrstvy místy až na bílý podklad. Povrch malby je mírně znečištěn a chybí ochranná laková vrstva. Na rámu obrazu je místy sedřena laková vrstva a je poškrábán. Několik hlubších defektů bude třeba doplnit tmelem, vyretušovat a opatřit rám vrstvou laku, leskem odpovídající původnímu laku.

Nečistoty byly ostarněny, defekty vytmeleny a vyretušovány a obraz opatřen vrstvou polomatného laku.


stav před restaurováním
stav před restaurováním
stav po restaurování
stav po restaurování
stav před restaurováním
stav před restaurováním
stav po restaurování
stav po restaurování

NA PERONĚ, Karel Souček, 1945-46, olej na plátně, Oblastní galerie Vysočiny, Jihlava, restaurováno 2003 - povrch malby je zaprášen, v partiích nebe stečený lak, na několika místech uvolněná barevná vrstva, na několika místech chybí, nerovnoměrná laková vrstva.

Byly odstraněny povrchové nečistoty a zbytky zaponového laku, vytmeleny a vyretušovány defekty a malba uzavřena polomatným lakem.

stav před restaurováním
stav před restaurováním
stav v průběhu snímání nečistot
stav v průběhu snímání nečistot
detail obrazu po restaurování
detail obrazu po restaurování
stav před restaurováním
stav před restaurováním
stav po vytmelení defektů
stav po vytmelení defektů
detail obrazu po restaurování
detail obrazu po restaurování

BOHUSLAVICKÁ TVRZ, Vl. Sukovitý, 1935, olej na plátně, 150 x 100 cm, soukromý majitel, restaurováno 2015 - několik větších i menších trhlin v plátně, okraje plátna křehké a drolící se. Zšedlé a zaprášené barevné vrstvy, za vnitřním okrajem dekorativního rámu je krusta prachu a nečistot.

Po sejmutí z rámu očištění plátna z rubu, vyrování defektů z rubu, na okraje nažehleny vypínací pásy, dopínání a vyrovnávání plátna pomocí pomocného vypínacího rámu, konsolidace barevných vrstev z rubu obrazu, snímání nečistot z povrchu malby, přepnutí na nový rám, tmelení, retuš a nanesení závěrečného ochranného lesklého laku.

stav před restaurováním
stav před restaurováním
rub plátna před restaurováním
rub plátna před restaurováním
průběh čištění malby - obraz vypnut na vypínacích pásech
průběh čištění malby - obraz vypnut na vypínacích pásech
stav po restaurování
stav po restaurování
stav po restaurování - detail
stav po restaurování - detail
stav před restaurováním
stav před restaurováním
průběh čištění rubu obrazu
průběh čištění rubu obrazu
stav po očištění malby
stav po očištění malby
stav po restaurování
stav po restaurování
stav po resaturování - detail
stav po resaturování - detail
La Siesta 2015 | Všechna práva vyhrazena
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky